WAAR WIJ VOOR STAAN

Beleidsplan

een ijzersterke missie

Missie

Stichting Day Rachima is in 2022 opgericht om gezinnen in Nederland en Curaçao uit armoede te halen en ze te voorzien van hoop en mogelijkheden door middel van verschillende projecten.

Wij geloven dat wij kinderen kunnen helpen om het stigma van armoede achter zich te laten. Door hen de middelen te geven om hun ware en volledige potentieel te bereiken, verbeteren wij de kwaliteit van leven van deze kinderen en hun families.

een glasheldere

visie

Stichting Day Rachima streeft ernaar om een aanbieder van gelijke kansen te zijn. Wij bieden tijdig steun aan kansarme kinderen en hun omgeving.

Door naast onder meer voedselpakketten ook in te zetten op het onderwijs, zorgen wij ervoor dat de kinderen later niet zelf ook armoede hoeven te ervaren. Armoede wordt immers van generatie op generatie overgedragen. Als de ouders te weinig hebben om het kind een goede start te geven, is de kans groot dat die kinderen ook weer armoede zullen ervaren. Day Rachima wil deze vicieuze cirkel doorbreken door in te grijpen en het kind wel die kansen te geven, die de ouders het niet konden geven.

DOWNLOAD ONS BELEIDSPLAN

In ons beleidsplan is omschreven waar Stichting Day Rachima voor staat, waar de stichting naar streeft en hoe de stichting te werk gaat. Bovendien biedt het voor belangstellenden inzicht in de plannen voor de komende jaren en op welke manier Stichting Day Rachima deze plannen wil realiseren. Je kunt hier lezen welke acties wij ondernomen hebben en welke plannen er zijn voor de komende periode.