Wat doen wij precies?

01.

Schoolspullen-
steunpakket 2022

De zomervakantie is vaak hét moment om schoolspullen te kopen voor het nieuwe schooljaar. Maar voor veel gezinnen in Nederland en Curaçao zijn de kosten die dit met zich meebrengt moeilijk op te brengen. Met ons schoolspullen-steunpakket willen wij kinderen helpen die opgroeien in armoede en naar de middelbare school gaan. Zij ontvangen voor de zomervakantie, na aanmelding op onze website, een schoolspullen-steunpakket. Voor het schooljaar 2022/2023, dat in augustus zal starten, streven wij ernaar om minderbedeelde kinderen schoolspullen-steunpakketten te geven. We gaan ervoor om zoveel mogelijk kinderen te helpen. De voorbereidingen zijn al in volle gang.

Day Rachima heeft een eerste mijlpaal bereikt! Ons schoolspullen-steunproject is goed van start gegaan.
Met trots kunnen wij melden dat wij ons eerste doel al gehaald hebben: er zijn een flink aantal pakketten met schoolspullen uitgedeeld in zowel Nederland als op Curaçao. Dat betekent dat wij veel kinderen hebben kunnen helpen met een goede start van het schooljaar. Zonder hulp van de donateurs was dit natuurlijk niet mogelijk geweest, dus wij willen alle donateurs heel hartelijk danken voor alle hulp. Tegelijk is er nog veel werk te verrichten, dus kúnt u nog iets bijdragen, aarzel dan zeker niet! U ziet dat het goed terechtkomt. Wij zijn nog maar net begonnen en willen nog hard werken aan ons doel: kinderen en hun omgeving uit de armoede te halen.

02.

Verjaardagspakket

Veel kinderen hebben wij een onvergetelijke verjaardag kunnen bezorgen met een verjaardagspakket van stichting Day Rachima!

Voor veel kinderen is een verjaardag met cadeaus, visite en trakteren op school vanzelfsprekend. Voor honderden kinderen in Nederland en Curaçao is dit niet het geval. Zij kunnen hun verjaardag niet vieren, omdat er thuis te weinig of zelfs geen financiële ruimte voor is. Op de mooiste dag van het jaar krijgen deze kinderen geen cadeautje, hangen er geen slingers en ballonnen en kunnen zij niet trakteren op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelfs ziek.

Stichting Day Rachima streeft ernaar kinderen uit de minderbedeelde gezinnen op een onvergetelijke verjaardag te trakteren. Wij geven geen geld, maar een verjaardagspakket vol met versiering, traktaties voor de klas en leraren, wat lekkers voor de visite en natuurlijk een mooi cadeau.

03.

Baby ’start’-pakketten

Inmiddels hebben we ook jonge ouders blij kunnen maken met ons baby startpakket! Deze jonge ouders hebben wij kunnen helpen aan mooie spullen voor hun baby. Zo kan dit kind de eerste tijd van zijn leven goed doorkomen, in plaats van meteen op achterstand te komen door armoede.

Stichting Day Rachima zamelt gebruikte- en nieuwe babyspullen in en geeft ze aan ouders die deze nodig hebben. Hiermee willen we de effecten van armoede op baby’s en jonge kinderen verminderen. De pakketten verstrekken wij, na aanmelding, gratis aan (aanstaande) ouders in Nederland en Curaçao die het financieel moeilijk hebben.

04.

Voedselpakketten

Stichting Day Rachima geeft voedselpakketten aan mensen die het nodig hebben. Niets is erger dan geen eten te kunnen betalen. Om ervoor te zorgen dat mensen geen honger hoeven te lijden nodigt stichting Day Rachima iedereen uit om levensmiddelen te doneren of giften te doen. Daarmee worden door de vrijwilligers voedselpakketten samengesteld voor gezinnen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Wij hebben  voedselpakketten mogen uitdelen aan mensen die dat nodig hebben. Stichting Day Rachima heeft mensen in nood kunnen helpen met deze pakketten. Met uw steun zorgen we er zo voor dat ook mensen die het wat minder hebben toch te eten hebben. Steun stichting Day Rachima, dan kunnen wij ervoor zorgen dat minder mensen honger hoeven te lijden.

Uw hulp levert wat op

Uw donatie helpt ons met het kunnen leveren en samenstellen van deze producten. Of het nu een financiële bijdrage is of een voedselpakket, elk beetje helpt en is meer dan welkom. Wilt u meer te weten komen over hoe en op welke manier u kunt bijdragen aan onze projecten? Neem dan contact met ons op.