Help ons, ons doel te behalen

Kom in actie

Realiseren van projecten

Wij geloven dat Stichting Day Rachima voor iedereen van toegevoegde waarde kan zijn. Om onze projecten te kunnen realiseren hebben wij echter middelen nodig. Dit betekent dat wij met elke vorm van donatie blij zijn. Daarnaast streven wij naar een hechte samenwerking met individuen en partijen die ons met raad en daad willen bijstaan.

Vind je ook niet dat ieder kind een kans verdient om op te groeien zonder armoede en met goed onderwijs? Waar het kind ook geboren wordt en hoe goed zijn of haar ouders het ook hebben? Kom dan ook in actie voor Day Rachima, een stichting die zich inzet voor minderbedeelden in  Nederland en Curaçao.

De toestand is ernstig, vooral op Curaçao. Volgens Amnesty International is ongeveer de helft van de inwoners van dit eiland in het Koninkrijk der Nederlanden afhankelijk van voedselbonnen. Stel je voor: de helft van de bevolking. Daar moet iets aan gedaan worden. Met jouw hulp kunnen wij deze armoede tegengaan.

JOUW HULP

Corona heeft de armoede nog vergroot. Omdat het toerisme wegviel, viel ook een belangrijke inkomstenbron weg. Daarnaast konden veel mensen niet of minder werken door de ziekte, met minder inkomsten als resultaat. Met jouw hulp kunnen we de eilanden weer opbouwen na Corona. Jouw hulp is daarom juist nu onontbeerlijk. Geef wat je kunt missen en help de kinderen in Nederland en Curaçao, zodat zij een goede en onbezorgde toekomst kunnen hebben met goed onderwijs, voldoende te eten en een veilige, warme en liefdevolle thuissituatie.

GEWELD EN ONGELIJKHEID

Door de armoede neemt ook de onveiligheid toe. Curaçao vangt een groot aantal Venezolaanse vluchtelingen op. Maar omdat het eiland sowieso zelf al te weinig middelen had, zijn de tegenstellingen tussen de bevolking en de vluchtelingen aan het toenemen. Geweld en ongelijkheid liggen op de loer. De armoede leidt ook tot psychische en andere klachten. Door de uitzichtloze situatie lukt het ouders niet een goede omgeving voor hun kinderen te creëren. Geweld en verwaarlozing komen dan vaker voor. Er zijn zelfs gevallen waarin kinderen zonder ontbijt in de klas zaten. Ondervoeding is een reëel gevaar op Curaçao. Dat is niet goed voor de toekomst van het eiland en zijn bewoners, en dus ook niet voor de kinderen. Je kunt helpen door de bevolking en de kinderen te steunen, met geld, voedselpakketten en hulp bij het onderwijs.

MEEWERKEN AAN EEN TOEKOMST

Geloof je ook dat goed onderwijs en voldoende eten het minst is wat een kind moet hebben om goed op te groeien? Help dan met geld, levensmiddelen of kom op een andere manier in actie! Je kunt je aanmelden via onze site, zodat je samen met ons kunt meewerken aan een toekomst voor de kinderen zonder armoede en met goed onderwijs.

En dit speelt ook in Nederland. Want ook de gemeenschappen in Nederland ervaren armoede en tekorten. Daarom kijkt Day Rachima zowel naar Nederland als naar Curaçao. Zodat niet alleen op Curaçao, maar ook in Nederland geholpen wordt.