Lunchpakketten op Bandabou

Datum: 6 februari 2023

Op 6 februari 2023 is de Stichting Day Rachima van start gegaan met voedselpakketten uit te delen op Bándabou (westelijk deel van Curaçao) en dit aan de school Kolegio Don Sarto. Dit was het piloot project. Bándabou in het bijzonder Soto, heeft een speciale plek in het hart van onze oprichtster.

Soto is namelijk haar geboorteplaats. De medewerkers van de organisatie wilden de scholieren van de basisschool voorzien van een ontbijt- of lunchpakket.

Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk meerdere scholen bijstaan waar de kinderen hulp het hardst nodig hebben.
De armoede op Bándabou is namelijk schrijnend. Bándabou bestaat voor een groot deel uit platteland en, volgens de cijfers van 2011, leefde één op de drie huishoudens onder de armoedegrens. Even ter vergelijking: in Nederland leefde in 2011 6,9 procent van de huishoudens onder de armoedegrens.  Ook wateraansluitingen vindt men hier niet.
De armste mensen in deze regio verdienen amper 170 tot 425 euro per maand. Iets wat wij ons, hier in Nederland, absoluut niet kunnen voorstellen en zelfs inflatie kent ook hier zijn grenzen niet.

U kan snappen dat er dringend nood is aan hulp. Stichting Day Rachima probeert hier de bevolking een handje toe te helpen en alvast voedselpakketten aan te bieden, zodat kinderen energie hebben om te kunnen studeren en de dag niet met honger door te moeten komen.

Aanmeldformulier

Kies uw activiteit waar u zich voor wilt aanmelden